Handla på webbsidan

  Här på vår webbsida kan du enkelt handla kläder. När du beställt finns dina nya kläder hemma hos dig inom ett par dagar.

  Telefon och mail

  Du kan också ringa in din order och få personlig hjälp varje dag under vintern och vår mellan 10.00 - 18.00 tel 0647-513 13.

  Lämna alltid ditt telefonnummer så vi kan nå dig.

  Vill du maila oss finns vi på e-mailadressen shop@zytt.se

  Garanti

  Självklart är det garanti på allt vi gör, förutsatt att skötsel- och tvättråd har följts. Vid fabrikationsfel byter vi ut eller reparerar plagget. Skador på grund av slitage eller olycka på zyttkläder reparerar vi mot självkostnadspris. Vi vet att det inte alltid är så lätt att reparera kläderna då olyckan varit framme men då hjälper vi gärna till.

  Frakt

  Fraktfritt för order över femtusen kronor. Du kan välja på att betala med postförskott eller kort. Om du beställer mot postförskott, tillkommer postens frakt- och postförskottsavgifter. Du hämtar då ut ditt paket på posten. Om du betalar med kort tillkommer endast fraktkostnaden. Då behöver vi ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Är det en liten order skickas det som brev mot brevporto och kommer direkt hem i din brevlåda.

  Om du beställer mot postförskott tillkommer postens frakt och postförskottsavgifter.

  Byte och returer

  Du har 10 dagars öppet köp på allt du beställer och kan alltså prova hemma i lugn och ro. Vill du byta plagget är det bra om du ringer oss, så lägger vi undan det du vill ha. Vill du returnera kläderna får du tillbaka dina pengar exklusive portokostnaderna, inom en vecka. Porton vid byte eller reparationer betalar du. Du kan inte returnera något till oss mot postförskott. I båda fallen skall kläderna givetvis vara oanvända och alla etiketter/hangtags vara kvar på plagget.

Information om ångerrätt vid distansavtal om köp av vara

  Vid beställning via telefon eller vår hemsida har du (konsumenten) rätt att ångra köpet inom 14 dagar, enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerfristen börjar löpa den dag då du tar emot varan eller en väsentlig del av den. Dock börjar inte ångerfristen att löpa förrän du, efter det att avtal har slutits, i en handling från oss (näringsidkaren) har fått den information om ångerrätten som du har rätt till enligt samma lag.

  Om du ångrar dig ska du meddela oss det inom ångerfristen. Du behöver inte meddela skriftligt att du ångrar dig, men det ska klart framgå att du ångrar dig. Om du ångrar dig ska du lämna tillbaka varan, varpå vi senast inom 30 dagar betala tillbaka vad du har betalat till oss. Returfrakten betalar du själv. 30 dagar räknas från den dag då vi tog emot varan. Ångerrätten får utövas endast om varan hålls i väsentligen oförändrat skick.

  Skötsel

  Ditt plagg kommer att hålla sig fräscht under lång tid om du följer tvättanvisningarna som sitter i. Inga plagg får kemtvättas. Jackorna och byxorna har Scotchgard-impregnering i yttervävarna. Impregneringen behöver värme för att återaktiveras. Bästa effekten får du om du stryker det torra plagget med strykjärn “två prickar”, näst bäst är torkskåp. Fleece bör dropptorka. Torktumla eller stryk inte fleece. Fleece kan du borsta ut med en sammetsborste.

  Miljö

  Genom att vi väljer endast de bästa leverantörerna håller dina kläder länge. Vi ställer krav på våra leverantörer att de efterlever internationell lagstiftning avseende miljö, arbetsmiljö och barnarbete. Det och vår garanti gör att livslängden på dina kläder blir längre och att du och vi tillsammans skonar miljön. Flera av våra fleecematerial är tillverkade i återvunna PET-flaskor.

  Storleksguide

  Jacka motsvarar Byxa motsvarar
Storlek Herr Dam Storlek Herr Dam
XS 44-46 34-36 XS 46 36-38
S 46 36 S 48 38-40
M 48 38 M 50 42
L 50 40 L 52 44
XL 52 42 XL 54
XXL 54 44

  Mått byxor
XS S M L XL
Midja med utdragen resår 80 88 96 104 112
Innersöm ben 73 77 81 85 89

  ZYTT super service

  Vi gillar god service och därför är det självklart att vi också ger det till våra kunder. Ofta vet våra kunder vad de behöver och tipsar oss också om sina behov.

  Så var det med vår kund i London. Till påsk förra året kom en order på vår hemsida med ett meddelande: “Jag och min familj kommer till Åre Fjällby den 7 april 2001. Kan ni leverera våra varor till receptionen? Vårt hemnummer till England är ....” Självklart gjorde vi det! Så skall det fungera. Därför vill vi nu ge den här möjligheten till alla våra kunder.

  Lägg din order på vår hemsida några dagar innan ankomsten till Åre, betala med kort och vi ser till att varorna hamnar på anvisad plats. Vi kallar detta för Zytt Super Service. Kostar inget extra.